Fogaink egészségének megőrzése

Ideális esetben fogainknak egy egész életen át szolgálniuk kellene minket. Az egészséges emésztés, az ételes alapos megrágásával kezdődik, ehhez elengedtethetetlen a fogak egészséges állapota. A szép fogsorra pedig esztétikai szempontból is szükségünk van. Ahhoz, hogy a fogaink egészségét meg tudjuk őrizni a mindennapi alapos fogmosás mellett vitaminok és ásványi anyagok megfelelő bevitelére is szükség van.

Az elhanyagolt fogak még a legszebb mosoly összképét is elronthatják, és kellemetlen szájszaggal is járhatnak. Betegségek kialakulásában is fontos szerepet játszanak, hiszen egy elhanyagolt fogínygyulladás kihathat az egész immunrendszerünk működésére.

Tipp: Fájdalommentes bölcsességfog húzás

A rendszeres száj-és fogápolás segíthet a probléma megelőzésében. Ezzel megelőzhetjük fogaink elvesztését, a fájdalmas betegségek kialakulását és a fogászati kellemetlen beavatkozásokat is. Naponta legalább kettő alkalommal alaposan mossuk meg a fogainkat fluorid tartalmú fogkrémmel. Egy fogmosás soha ne tartson kevesebb ideig mint 3perc. Mindennap használjuk fogselymet, ezzel nem csak a fogaink felületét, hanem a fogközeinket is tisztán tudjuk tartani.

Kerüljük a dohányzást, hiszen a nikotinos, kátrányos fogkőn sokkal könnyebben szaporodnak a káros baktériumok. Rendszeresen ellenőrizzük a szánk és fogaink állapotát, nehezen gyógyuló sebek, repedt fogak, gyulladt fogíny után kutakodva. Figyelnünk kell arra is, hogy miket eszünk és iszunk. A magas cukor és keményítő tartalmú ételek, illetve italok a fogaink romlásához vezethetnek.

Figyeljünk az étkezésünkre is

Az üdítő italok rendkívül magas cukortartalommal bírnak. Ezeket csak mértékkel fogyasszuk! Tanácsos a desszertet, vagy cukros ételeket a főétkezéssel együtt elfogyasztani, ahelyett hogy két főétkezés közé szorítanánk be a nassolást. Ennek oka, hogy az étkezések közben megnőtt nyáltermelődés savas hatása roncsolja a fogakat. A nagy nedvességtartalmú ételeket csak rövid ideig tartsuk a szánkban, mert ezek is növelik a nyáltermelődésünket. Fogyasszunk minél több nyers zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű, rostban gazdag élelmiszert.

Hozzászólás írása