Így kell összeállítani egy egészséges étrendet

Az egészséges étkezés egyáltalán nem egy bonyolult dolog, mégis sokan úgy tekintenek, rá mintha ördöngösség lenne. A helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód következtében rengeteg betegség kialakulhat, illetve sokan már gyerekkoruk óta súlyos túlsúllyal küzdenek. A helyes, egészséges táplálkozáshoz hamar hozzá lehet szokni, hiszen nem a koplalásról és az éhezésről szól.

Az ételek alapanyagainál kell csupán odafigyelnünk arra, hogy minél egészségesebbeket válasszunk ki. Az egészséges táplálkozás alap pillére az, hogy sokszor együnk kevesebbet. Nem szabad egy étkezést sem kihagyni, hiszen az az anyagcserénket fogja csak megzavarni.

Mit mikor együnk?

A napunk első étkezése a reggeli, amit sokan sajnos ki szoktak hagyni. pedig egy egészséges reggeli megadja a napindításhoz szükséges lökést. Ha szendvicset szeretnénk enni, arra ügyeljünk, hogy a pékárú teljes kiőrlésű lisztből készüljön, jó ha találhatóak benne olajos magvak is. A legjobb, ha teljesen kizárjuk a margarinok használatát, de sok ember szereti, számukra jó lehet a csökkentett zsírtartalmú, light változat. A szendvicsbe tegyünk sovány sajtot, nagy hústartalmú húskészítményt. A legjobb, ha olyan csirke, vagy pulykamell sonkát eszünk, mely színhúsból készült. A szendvicsek mellé soha ne felejtsünk el friss zöldségeket fogyasztani, hiszen ezek jelentős ásványi anyag és vitamintartalommal rendelkeznek.

Reggeli után, de még ebéd előtt tízórai gyanánt fogyasszunk a kis étkezésekre friss gyümölcsöt, vagy zöldséget. Ezeket ehetjük önmagukban, vagy akár salátaként joghurtos, kefires öntettel. Délelőtt a tízórai, délután pedig az uzsonna segít abban, hogy kibírjuk a következő étkezésig.

Ebédre fontos hogy valami tápláló ételt fogyasszunk. Húsok közül a zsírszegényebb típusokat válasszuk, szuper lehet a csirkemell, a sertés karaj, vagy esetleg a pulyamell. Jó, ha heti egyszer legalább valamilyen tengeti halat eszünk ebédre. Minden fogás mellé készíthetünk egy friss salátát, fontos hogy a tányérunkon lévő ételek felét mindig zöldségek alkossák. Az ételek elkészítéséhez mindig csak kis mennyiségű, jó minőségű olajat használjunk (olíva, vagy kókusz olajat). A Bő olajban sült ételek helyett válasszunk párolt, vagy grillezett fogásokat.

A vacsora mindig a nap utolsó étkezése, melyet lefekvés előtt körülbelül 2 órával fogyasztunk el. Ez mindig legyen energiaszegény és könnyen emészthető. Friss színes saláták, tökéletesek lehet vacsorának.

Médiatámogató: BiotechUSA Webáruház

Hozzászólás írása