Így táplálkozzunk egészségesen az új évben

A karácsonyi nagy lakomázások után, átlagosan minden harmadik ember belekezd egyfajta fogyókúrába, diétába. A szilveszter, és a szilveszteri fogadalom meg amúgy is pont kapóra jön, hiszen mikor máskor lehetne elkezdeni egy teljes életmódváltást, ha nem januárt elsején?

Ennek ellenére, mégis nagyon kevés az az ember, aki tartani tudja ezt az egészséges életmódot mondjuk olyan március környékén is. A kitartás elapad, a kényelem, és a lustaság sokszor sajnos még így is sokkal erősebb, és szép lassan visszaszokunk a jól beállt, egészségtelen táplálkozásunkhoz. De mit tehetünk annak érdekében, hogy ez a lelkesedés ne csak 2 hétig tartson?

A titok nem a koplalásban rejlik

Rengetegen fogadják meg szilveszterkor, hogy jövőre sokkal egészségesebbek és fittebbek lesznek. Mégis, legalább az emberek egyharmada nem tudja sokáig betartani ezeket a fogadalmakat. Ahhoz hogy idén nyáron bomba formába légy, csupán néhány alapanyagtól kell végleges búcsút venni, ez pedig nem azt jelenti, hogy salátán és csirkemellen kell élni. Az önsanyargató, időszakos diétáknak semmi értelme nincs, hiszen ha bírod is tartani, ahogy vége van a diétának, jön a jojó effektus, és legalább annyit vissza fogunk szedni, amennyit kemény munkával leadtunk.

A Diéta azért nem jó, mert egyszer vége lesz, amikor mit csinál az ember? Visszaáll az egészségtelen táplálkozásra, tehát nem kell csodálkozni ha elkezdnek visszamenni azok a makacs kilók. Az életmódváltás egy egészen más dolog, mikor az alapoknál változtatunk az étkezésünkön, és nem csak 90 napig figyelünk arra hogy mikor mit eszünk, hanem a következő években folyamatosan. Ez persze csak a legelején számít tudatos odafigyelésre, pár hét után teljesen könnyen fog menni, hiszen egyszerűen eszünkbe lesz az hogy mit szabad, és mit nem szabad enni.

Arra kell odafigyelnünk, hogy elkerüljük a fehér lisztből készült dolgokat, több zöldséget, és gyümölcsöt fogyasszunk, illetve kerüljük a finomított cukrot.

Manapság már mindenre van egészségesebb alternatíva, csupán arra kell koncentrálnunk, hogy ne is tartsunk otthon olyan élelmiszert amiből nem szabad ennünk, hiszen így nem is lesz kísértés. Az éjjeli nassolástól, és a csokievéstől jobb búcsút mondani, de ez nem azt jelenti, hogy nem ehetünk egész nap.

A titok abba rejlik, hogy szinte egész nap eszünk (napi 4-5-szöri étkezés javasolt) így nem leszünk soha farkas éhesek. Természetesen az plusz jó, ha sportolunk is valamit, és legalább napi szinten 20-30 percet tudunk mozogni. 2 hét után garantáltan érezni fogjuk magunkon a változást, és talán ez az egyetlen „diéta” amit egyáltalán nem nehéz betartani.

Hozzászólás írása