Így tudunk egészséges, mégis ízletes ételeket készíteni

Az egészséges életmód alapvetően két fontos dologból tevődik össze. Az egyik, az aktív életmód, amely a napi rendszeres sportolást jelenti, a másik pedig az, hogy tudatosan figyeljünk oda, hogy milyen ételeket fogyasztunk. Ha fogyni és alakot formálni is szeretnénk, nem csak az edzés, de az egészséges étkezésre való törekvés is elengedhetetlen!

Szakértők szerint 70%-ban a helyes táplálkozás, 30%-ban a sportolás határozza meg, hogy mennyire lesz eredményes az életmódváltásunk.

Sokan az egészséges ételektől alapból idegenkednek. Az életmódváltás során azonban egyáltalán nincs szó koplalásról és önsanyargatásról sem. Ha egészségesen szeretnénk lefogyni vagy éppen alakot formálni, akkor fontos, hogy tápláló, egészséges és nem mellesleg finom ételeket fogyasszunk. Ha valaki nem étkezik, koplal és úgy szeretne lefogyni, akkor ő biztosan nem egy egészséges életmódot kezdett el követni. Ennek sajnos rengeteg hátránya is lehet. Az egészséges életmódban nincs szó koplalásról, sőt legalább 4-5 alkalomra fel kell tornázni az eddigi 3 étkezések számát.

Az egészséges étkezés alap szabályai

Hagyjuk abba az éttermi rendeléseket és készítsük el saját magunk az ételeinket, hiszen csak ilyenkor lehetünk biztosak abban, hogy az adott étel pontosan milyen alapanyagokat tartalmaz. Étkezzünk változatosan. Étrendünket jó, ha minél több élelmiszerből, különböző elkészítési módok segítségével állítsuk össze. Ne legyenek előítéleteink, fontos hogy mindent megkóstoljunk, amit elkészítünk. Főzéshez és sütéshez a legjobb, ha kókusz- vagy olíva olajat használunk. Kerüljük a bő olajban sült ételek elkészítését, az ételek többségét ugyanis nyugodtan bedobhatjuk a sütőbe is.

Fogyasszunk kevesebb sót és kerüljük a cukor felhasználását. Tiltólistán van még a fehér liszt és az abból készült péksütemények is. Helyettük vásároljunk teljes kiőrlésű lisztből készült tésztát vagy lisztet (de akár ezt saját magunk is elkészíthetjük). Az egészséges életmód alapja közé tartozik, hogy egy étkezés során legalább annyi zöldségköretet együnk, mint amennyi húst, illetve ha valami édesre vágyunk, akkor fogyasszunk inkább gyümölcsöt a csokoládé helyett.

Szponzor: gyeresportolni.hu

Hozzászólás írása