Több mint 3 milliárdos hitelből kapna Pécs új buszokat

Hamarosan vadonatúj buszokkal intézhetik utazásaikat a pécsiek, derült ki mindez a Tüke Busz Zrt. legfrissebb bejelentéséből, akik megerősítették, hogy a pécsi közgyűlés, ezáltal a városvezetés közbenjárásával és beleegyezésével hamarosan 3,5 milliárd forint hitelt vesznek fel annak érdekében, hogy folytatódhasson a busz-csereprogram.

Ennek részeként szinte teljes egészében megújulhat a pécsi tömegközlekedési rendszer, így a legtöbb régi, koszos, hangos és az uniós normáknak már meg nem felelő buszt újabbakra cserélik.

A pécsi buszpark jelentős része megújul

Páva Zsolt, Pécs polgármestere a hivatalos bejelentés kapcsán elmondta, hogy a Tüke Busz a jelentős hitelösszegből elsődlegesen azokat a régi típusú, főként Ikarus és Mercedes típusú járműveket váltja, amelyekkel egyrészt rendszeresen probléma van, másrészt folyamatos bérlés alatt állnak a Pécsi Közlekedési Zrt.-től. Nem mellesleg, ezek azok a buszok, amelyek már esetenként több évtizede állnak szolgálatban, így sem komfortjuk, sem külsejük és belsejük alapján nem alkalmasak arra, hogy megfelelően szállíthassák vele az utasokat. A polgármester szerint azonban a 3,5 milliárd forintos kölcsönnek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a Tüke Busz a város teljes buszparkjának több mint a kétharmadát teljesen lecserélje újabb modellekre, így már csak néhány, kevésbé forgalmas vonalon mozogatnának a régi buszok, amelyek többsége tartalékként maradna meg az állományban.

Több mint 3 milliárdos hitelből kapna Pécs új buszokat

Több mint 3 milliárdos hitelből kapna Pécs új buszokat

A Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója, avagy Paiger István a bejelentést megelőző ülésen beszámolt a csereprogram pontos terveiről, amelynek részeként kiderült, hogy nem új buszokat szeretne szolgálatba állítani, hanem korábban Hollandiában használt, de ott már leselejtezett Volvo 7700-as típusú járművek érkeznének Pécsre, amelyek odakint már hétéves folyamatos szolgálatot teljesítettek.

Általánosságban jó állapotú használt buszok érkeznek

A vezérigazgató kiemelte, hogy a járművek műszaki állapota, ha nem is kiváló, de meglepően jó, ami elsődlegesen annak köszönhető, hogy odakint a Volvo gondoskodott a szervizelésről, és az ellenőrzés is folyamatos volt, így biztos, hogy az összkomfortos járművek – összesen 38 csuklós- és 77 kisbusz jön ki a 3,5 milliárd forintos hitelből – hosszú éveken át ellátják majd a feladatukat. A hírek szerint amint a város megkapta, illetve lehívta a rekordösszegű kölcsönt, nagyjából 2-3 hónap extra idő szükségeltetik ahhoz, hogy leszállításra kerüljenek a régi-új buszok, amelyek folyamatosan érkeznek majd a városba, és a remények, illetve a tervek alapján tökéletesen kielégítik, sőt fel is lendítik majd a pécsiek tömegközlekedéssel szemben támasztott igényeit.

A közgyűlés egyébiránt a buszokra igényelhető hitel mellett arról is döntött, hogy megváltoztatják négy utca nevét is Pécsen, amelyekre azért lesz szükség, mert mindegyik valamilyen 20. századi önkényuralmi politikai rendszerre utal. Noha ezek közvetetten sem érintik a buszvásárlás ügyét, ellenben a megállók szempontjából fontos változás lesz. Az új utcanevek kapcsán egyébiránt a pécsiek döntöttek, ennek köszönhetően az Alpári Gyula utcából Aranycsapat utca, az Erdei Ferenc utcából Csorba Győző utca, a Gorkij utcából Hamerli Imre utca, az Ifjúmunkás utcából pedig Martyn Ferenc utca lett. A határozatnak köszönhetően mintegy 425 embernek kell lecserélnie okmányaikat a címváltozásból kifolyólag, ők azonban ezt ingyen igényelhetik majd a helyi önkormányzaton, illetve a vonatkozó szerveknél.

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.