Dinamikus növekedés indult Budapesten a légi teherszállítás területén

Látványos növekedés indult meg az idei év elején Budapesten a légi teheráru szállítás, avagy az air cargo területén, ami elsődlegesen annak is köszönhető, hogy a főváros területén rengeteg új szolgáltatást és extra kapacitást kínálnak a légitársaságok.

A Budapest Airport közleménye szerint hosszú évek óta szinte csak stagnálást produkált hazánkban a légi teheráru szállítás, azonban a gazdasági fellendülés hatására az utóbbi hónapokban látványos növekedés történt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami természetesen nem csak a magyar gazdaság igényeit szolgálja ki ebből a szempontból.

Mintegy 10 százalékos a növekedés

A legfrissebb adatok 2015 márciusából származnak, mikorra az egy évvel korábbi értékekhez képest a magyar légi teheráru forgalom 10 százalékos emelkedést produkált az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A százalékos növekedést alátámasztják az abszolút számok is, így csak márciusban 8300 tonnányi árut mozgattak meg a magyar repülőtéren, ami az elmúlt három esztendő adataival összevetve komoly rekordnak számít. A budapesti repülőtér a jövőben a jelek szerint ideális központi cargo-központtá alakulhat át, hiszen nagyszerű infrastrukturális összeköttetéssel rendelkezik nem csak a közutak, hanem a vasút tekintetében is. Mindez ráadásul annak fényében különösen nagy előny, hogy a jelentős fejlődési potenciál mellett mintegy 20 európai ország, és kétszer ennyi jelentős nagyváros érhető el a repülőtér 1000 kilométeres vonzáskörzetében.

Dinamikus növekedés indult Budapesten a légi teherszállítás területén

Dinamikus növekedés indult Budapesten a légi teherszállítás területén

A cargo-forgalom váratlan és jelentős fellendüléséhez természetesen nagyban hozzájárult, hogy rengeteg új légitársaság szolgáltatásait lehet ma már igénybe venni Budapesten a nagyobb értékű áruk szállításához. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy tavaly március óta például a Silk Way West légitársaság gépei és szolgáltatásai iránt olyan nagy mértékben megnövekedett az igény, hogy a Budapest-Baku útvonalon a korábbi Boeing 767-300 típusú repülőgépek mellett a sokkal újabb, korszerűbb és tágasabb Boeing 747-8F típusúakat vezette be a cég.

A legtöbb légitársaság növelte teljesítményét

A budapesti repülőtér megnövekedett forgalma természetesen együtt járt azzal, hogy több légitársaság is meg tudta növelni teljesítményét, ezáltal például az Emirates már naponta indít olyan járatokat, amelyek 12 tonnányi árut is képesek elszállítani belly cargo címszó alatt, vagyis egy utasszállító gép alsó rakterében.

Szintén lényeges emelkedést mutatott a törökországi Turkish Cargo, akinek járatszámot is kellett növelnie – heti kettőről most már háromra – azért, hogy Airbus A 310-es és Airbus A 330-200-as gépeik minél több árut tudjanak szállítani. Májustól ráadásul újabb légitársaság csatlakozott a budapesti repülőtérhez, amelyik hozzájárul a hazai cargo-forgalom bővítéséhez, ezáltal az Air China a jövőben hetente négy alkalommal indít járatot Peking-Budapest között, aminek keretein belül egyetlen járattal akár 10 tonnányi árut is el tudnak szállítani a keleti országba, illetve onnan hazánkba.

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.